מדריך להגשת בקשה להחזר מס - Re-Tax

מדריך להגשת בקשה להחזר מס

המדריך להגשת בקשה להחזר מס 

כאן נתאר במילים פשוטות כיצד ניתן להגיש בקשה להחזר מס, רבים תוהים ושואלים את עצמם כיצד בכלל ניתן להתחיל בהליך המסובך הזה ? אם כן יש לכך דרכים ותשובות שונות, כיצד אתם שואלים ? מכיוון שמס הכנסה הינו גוף מאוד בירוקרטי ובנוי בצורה כ״כ מסובכת לאזרח הפשוט, אז כיצד אם כן ניתן להגיש בקשה להחזר מס ? התשובות כאן

 

צעד ראשון 

ראשית, על מנת להבין מה נדרש ממך כאזרח לפני הגשת בקשה להחזר מס : חשוב שתבין מהו התהליך אותו עובר כל שכיר במדינת ישראל בכל הנוגע לתשלום מס הכנסה, אם כן שכיר במדינת ישראל שמשתכר שכר ברוטו שמנוכה ממנו מס הכנסה (משתנה בין גבר לאישה בשל נקודות זיכוי), במילים פשוטות האם מנוכה לך מס הכנסה מתלוש השכר ? ושאלות בסיסיות נוספות שיש לתת עליהם תשובות מפורטות

 

צעד שני – בחירה כיצד להגיש את הבקשה להחזר מס

הגשת בקשה להחזר מס באופן עצמאי 

עומדות בפניך אפשרויות בחירה כיצד להגיש בקשה עבור החזרי מס, אתה יכול לבצע את הליך ההגשה באופן עצמאי, כאשר מה שנדרש ממך הוא למעשה לאסוף את כל הנתונים הרלוונטים, לבנות את התיק בצורה מסודרת ומבלי להחסיר פרט, אחרת פקיד שומה באיזור מגוריך לא יקבל את הבקשה ותמצא עצמך מתנייד ועובד עבור התהליך במשך זמן ממושך, אלו מסמכים אם כן נדרשים ממך בתהליך ? כנס למדריך המלא והמפורט של מס הכנסה

עפ״י חוק שכירים ( הקרויים יחידים במס הכנסה ) אינם מחויבים בהגשת דוח שנתי, אולם הינם זכאים לביצוע קיזוז במידה ויימצא כי קיימת זכאות להחזר מס עבורם, יש לבדוק היטב את תלושי השכר, טפסי 106 ופירוט מעסיקים במידה והיו מספר מעסיקים שונים במהלך 6 השנים הקודמות להבגשת הבקשה, לרוב מס ששולם בייתר, יוחזר וכמובן שיש לצרף את כל המסמכים הנדרשים לצורך הוכחה והגשתם לרשויות המס

כאשר ניגשים לביצוע הגשת בקשה להחזר מס באופן עצמאי יש לכך יתרונות וגם חסרונות רבים, היתרון הבולט הוא החסכון הכספי, אינך למעשה נדרש לשלם לאף גורם מקצועי ( ברוב המקרים התשלום הינו עבור פתיחת תיק + אחוזים משכ״ט ) ובחסרונות הבולטים ניתן למצוא כמובן את ערך הזמן שהולך כאן לאיבוד וכאשר אזרח מין המנין שלא בקיא ברזי מתחיל את התהליך הוא בקלות יכול ללכת לאיבוד ואף להישאב לתוך מערכת מסובכת של טפסים וניירת שלא נגמרת וטרטור הולך ומתמשך בשל הבירוקרטיה שכ״כ מאפיינת את מס הכנסה, לכן ההחלטה צריכה להיות הבחירה בין חסכון בכסף או חסכון בזמן ולא מעט עצבים, חסרון נוסף הוא שייתכן והגשה עצמאית יכולה לייצר חובות במס הכנסה בשל דוח שאינו תקין או חסר

 

הגשת בקשה להחזר מס באמצעות יועץ מס / רו״ח

מאחר ותחום זה הופך פופולארי יותר ויותר בשנים האחרונות, כך גם אנשי המקצוע בתחום זה הולכים ומתרבים, בחיפוש מהיר באינטרנט ניתן למצוא מאות גופים קטנים וגדולים שעוסקים במלאכת הגשת בקשה להחזרי מס לשכירים, כיצד אם כן מתבצע התהליך באותם גופים ומהן היתרונות והחסרונות ? כל התשובות לפניך

הגשת בקשה להחזר מס באמצעות אנשי מקצוע מיומנים הופך את המטלה המסובכת שלפניכם לקלה ומקצועית יותר וחוסכת עבורכם זמן ולא מעט עצבים, הכיצד ? בעת הגשת בקשה להחזר מס נדרש להבין על מה נסמכת הבקשה, האם על החלפת מעסיקים, על קבלת שכר ממספר מעסיקים, על פידיון פיצויים או קופת גמל שנוכה מהם מס בגובה 35% ועוד כל מיני אפשרויות אחרות, ולאחר ביצוע ההבחנות הנ״ל יש לצרף את המסמכים הרלוונטיים מאותם גופים, רוב החברות מבצעות תהליך שפותר את הלקוח מביצוע משימה זו ויש בודדות שאף שיכללו זאת ( כמו החברה שלנו ) לתהליך בו הלקוח לא עושה כמעט כלום בתהליך למעט המצאת מסמכים ראשוניים הכוללים צילום ת.ז ואישור לניהול חשבון בנק, שאר העבודה עושה הצוות המקצועי האמון על הגשת הבקשה להחזר מס

מה אם כן החסרונות בתהליך שמבוצע ע״י אנשי מקצוע ? החסרון שהוא גם יתרון הינו התשלום בעבור התהליך ( ״ אין ארוחות חינם ״ ) וכדי ליהנות משקט ולקבל עידכונים מעת לעת יש לשלם בעבור פתיחת תיק + אחוזים משכר טרחה, מדוע אם כן אנו חושבים שהחסרון הזה הוא גם יתרון ? כי התשלום בעבור פתיחת התיק ואחוזים משכר טרחה יכולים להניב לכם החזר משוער גבוה הרבה מעבר למה שתצליחו להשיג ברוב המקרים בהגשה עצמאית שכן בדיקה של איש מקצוע מכילה ומקיפה הרבה יותר משכיר שאינו מקצועי ואינו בקיא בנבכי מס הכנסה

 

בכל אופציה שתבחרו העיקר שהבחירה שלכם תניב תוצאות של החזר מס